مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 11:352023-07-16اقتصادي

برنج مازندران نشان سلامت «تات» را کسب کرد


رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از کسب نخستین نشان سلامت تات برای برنج مازندران خبر داد و گفت: برای نخستین بار، مازندران نشان سلامت تات را برای محصول برنج در کشور کسب کرد.

- حسن عنایتی کلیجی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار فارس در ساری، از کسب نخستین نشان سلامت تات برای برنج مازندران خبر داد و اظهار کرد: برای نخستین بار، مازندران نشان سلامت تات را برای محصول برنج در کشور کسب کرد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح icm (مدیریت مبارزه تلفیقی آفات برنج)، با استفاده از روش های غیرشیمیایی برای مدیریت آفات برنج که با همکاری مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی در دهستان ها در سطح 100 هکتار در شهرستان های آمل، بابل، قائمشهر، ساری، محمودآباد، سیمرغ، جویبار و نکا و با مشارکت 46 کشاورز اجرا شد، نتایج بسیار مثبتی را به همراه داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه در برنج تولیدی که نشان سلامت تات را کسب کرد هیچگونه سمی حتی قارچ کش و حشره کش هم برای پرورش محصول استفاده نمی شود، گفت: اگر در این مزارع برنج به بیماری بلاست و یا سایر بیماری ها دچار شود از مواد غیرشیمیایی برای کنترل و مبارزه با آن استفاده می شود و محصول تولیدی کاملا سالم خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنج مازندران نشان سلامت «تات» را کسب کرد

برنج مازندران نشان سلامت «تات» را کسب کرد