مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 13:202023-07-03اقتصادي

رتبه 28 خراسان رضوی در توزیع اعتبارات بخش آب


مدیر دفتر تحقیقات، برنامه ریزی و بررسی های اقتصادی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی با 8 درصد جمعیت و 7 درصد مساحت کشور به عنوان دومین کلان شهر کشور دارای سرانه اعتبارات 78 هزار تومان برای هر نفر در سال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، مدیر دفتر تحقیقات، برنامه ریزی و بررسی های اقتصادی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی اظهار کرد: استان خراسان رضوی در توزیع اعتبارات بخش آب در رتبه 28 قراردارد.

سید حمید میرقاسمی با اشاره به لزوم توزیع عادلانه اعتبار در فصل منابع آب، افزود: وضعیت اعتبارات استان مناسب نبوده و همین امر باعث کندی و حتی توقف اجرای بعضی از طرح ها و پروژه های آبی گردیده است.

وی ادامه داد: میانگین بارندگی سالانه در جهان 850 میلی متر، در ایران 240 میلی متر و در استان 200 میلی متر است که با این میزان بارندگی مقدار آب تجدید شونده حدود 4 میلیارد متر مکعب خواهد شد.

در این صورت با در نظر گرفتن جمعیت استان و مشهد، سرانه آب برای هر نفر برای تامین نیاز آب شرب، بهداشت، غذا، زیست محیطی و فضای سبز به ترتیب 600 و 200 مترمکعب در سال است که بسیار اندک می باشد.

در حالی که  طبق شاخص مارک سرانه آب باید یک هزار و 700 مترمکعب باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه 28 خراسان رضوی در توزیع اعتبارات بخش آب

رتبه 28 خراسان رضوی در توزیع اعتبارات بخش آب