مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 11:302023-07-17سياسي

صدور بیش از 500 رأی جایگزین حبس در قزوین


رییس کل دادگستری استان قزوین از صدور 587 رأی مجازات جایگزین حبس در فصل بهار سال جاری توسط قضات استان خبر داد.

- ایسنا/قزوین رییس کل دادگستری استان قزوین از صدور 587 رأی مجازات جایگزین حبس در فصل بهار سال جاری توسط قضات استان خبر داد.

علی شعبانی در خصوص لزوم اعمال مجازات های جایگزین حبس با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده به دادگستری استان قزوین، اظهار کرد: طرح هر یک پرونده در دادگستری ممکن است خانواده ها را سال ها درگیر و بر آن ها هزینه های مادی و معنوی بسیاری تحمیل کند.

وی با اشاره به صدور 587 رأی مجازات جایگزین حبس در محاکم دادگستری استان قزوین در فصل بهار سال جاری، بیان کرد: باید تا جایی که ممکن است ذهن مردم را آزاد نگه داریم و به آرامش آن ها کمک کنیم.

این مسئول افزود: اعتقاد داریم در درجه اول هیچ پرونده ای در دادگستری شکل نگیرد و اگر مسئله ای روی داد با مصالحه حل شود و در جایی که مجبور به صدور حکم شویم تا جایی که ممکن است از مجازات جایگزین حبس استفاده کنیم و از زندانی کردن افراد جز در موارد ضروری خودداری کنیم.

رییس کل دادگستری استان قزوین، گفت: می توان با جایگزینی مجازات افراد خصوصاً در مورد مجازات حبس به بهسازی بسیاری از آسیب های اجتماعی کمک کرد و با رضایت متهم به افراد آسیب دیده اجتماعی یاری رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور بیش از 500 رأی جایگزین حبس در قزوین

صدور بیش از 500 رأی جایگزین حبس در قزوین