مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 15:552023-06-22بين الملل

گرمای شدید در راه آسیا و اروپا


به باور کارشناسان زیست محیطی و مسائل اقلیمی، همسو شدن پدیده آب و هوایی ال نینو و گرم شدن جو کره زمین می تواند شدت گرما را هر چه بیشتر افزایش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، موج گرما در آسیا و دیگر نقاط جهان از هم اکنون تا سطحی بی سابقه نسبت به گذشته تشدید شده و به نگرانی ها در خصوص بالارفتن بیشتر دمای هوا در سال جاری دامن زده است.

از دیگر سو، به باور کارشناسان زیست محیطی و مسائل اقلیمی، همسو شدن پدیده آب و هوایی ال نینو و گرم شدن جو کره زمین می تواند شدت گرما را هر چه بیشتر افزایش دهد.

گزارش مشترک سازمان جهانی هواشناسی و محققان اتحادیه اروپا تأیید کرد که اروپا تابستان سال گذشته گرمترین فصل تاریخ خود را سپری کرد.

بنا به هشدار کارشناسان، این دوره گرمای شدید هزاران کشته در کشورهای اروپایی به جا گذاشت و چنین رویدادهایی ممکن است به مرور عادی تر شوند.

در همین راستا، روسای مالی و فعالان آب و هوایی روز پنجشنبه 22 ژوئن در پاریس گرد هم آمدند تا در نشستی با هدف تلاش برای مبارزه بیشتر با تغییرات اقلیمی، چارچوب یک پیمان مالی تازه را در راه رسیدن به این هدف مورد بحث و بررسی قرار دهند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به چگونگی تشدید امواج گرما در پی تغییرات آب و هوایی و ارزیابی تاثیر خطرات این پدیده بر سلامت انسان ها پرداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرمای شدید در راه آسیا و اروپا

گرمای شدید در راه آسیا و اروپا