مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 15:352023-06-22بين الملل

روزنامه تایمز: ریاضت اقتصادی در انگلیس کودکان را کوتاه قد کرد


نتایج یک مطالعه در انگلیس نشان می دهد کودکان بریتانیایی که از زمان اعمال ریاضت اقتصادی در این کشور بزرگ شده اند، خصوصا در مناطق کم درآمد دچار سوء تغذیه و کوتاهی قد هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه تایمز انگلیس بر اساس داده های یک مطالعه در این کشور با عنوان عوامل خطر بیماری های غیرواگیر اعلام کرد که کودکان بریتانیایی که در دوران ریاضت اقتصادی بزرگ شده اند و اکنون پنج سال دارند، حدود هفت سانتی متر کوتاه تر از همسالان خود در کشورهای دیگر هستند.

 بر اساس این مطالعه، از سال 1985 میلادی زمانی که پسران و دختران بریتانیایی در بین 200 کشور فهرست شده رتبه 69 را برای میانگین قد در پنج سالگی به دست آوردند، رتبه آنها به طرز چشمگیری کاهش یافته است و به 102 برای پسران و 96 برای دختران رسیده است و آنها را پشت سر کشورهای مختلف مانند کانادا، قرقیزستان و کوبا گذاشته است.

پروفسور تیم کول از موسسه بهداشت کودک گریت اورموند استریت در دانشگاه کالج لندن، با مقایسه این ارقام با داده های مربوط به افراد 19 ساله، به تایمز پیشنهاد کرد که بزرگ شدن در دوره ریاضت اقتصادی سال 2010، چیزی بود که بر قد کودکان در انگلستان تأثیر گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه تایمز: ریاضت اقتصادی در انگلیس کودکان را کوتاه قد کرد

روزنامه تایمز: ریاضت اقتصادی در انگلیس کودکان را کوتاه قد کرد