مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 17:102023-07-15سياسي

انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود به شمال استان کرمان منتفی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان روز شنبه در هشتاد و ششمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: - استاندار کرمان گفت: انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود (سد صفارود شهرستان رابُر) به شمال این استان منتفی است و بنا نیست این آب به شمال کرمان منتقل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان روز شنبه در هشتاد و ششمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود (سد صفارود شهرستان رابُر) به شمال این استان منتفی است و بنا نیست این آب به شمال کرمان منتقل شود.

وی افزود: آب مورد نیاز شهرهای کرمان و رفسنجان از خط صنعت تامین می شود.

وی اظهار داشت: زمانی از انتقال آب سرشاخه های هلیل رود به شمال استان کرمان صحبت می شود، همه دعوا سر این موضوع است که آب کم است و استفاده بهینه از آن نداریم.

استاندار کرمان ادامه داد: روزی بارندگی زیاد بود و آب هلیل رود، جازموریان را سیراب می کرد اما امروز بارندگی به شدت کم شده و محدود آب موجود نیز در پشت سدها رفته است.

وی عنوان کرد: اصل بر این است که آب کشاورزی باوجود چند هزار چاه غیرمجاز در جنوب استان کرمان اصلاح شود و سطح زیر کشت موجود را با مصرف بهینه آب حفظ کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود به شمال استان کرمان منتفی است

انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود به شمال استان کرمان منتفی است