مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 10:002023-07-19بين الملل

جان کری از چین خواست مسئله تغییرات اقلیمی را درگیر سیاست نکند


جان کری به معاون رییس جمهوری چین گفت که مسئله تغییرات اقلیمی «تهدیدی جهانی» است که باید فارغ از مناقشات دیپلماتیک، به آن رسیدگی شود.

- جان کری به معاون رییس جمهوری چین گفت که مسئله تغییرات اقلیمی تهدیدی جهانی است که باید فارغ از مناقشات دیپلماتیک، به آن رسیدگی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، جان کری، نماینده ویژه آمریکا در امور آب وهوا در گفت وگو با هان ژنگ، معاون رییس جمهوری چین با اذعان به دشواری های دیپلماتیک میان این دو کشور در سال های اخیر، گفت که تغییرات اقلیمی را باید به عنوان یک چالش قائم به ذات بررسی کرد که به تلاش جمعی اقتصادهای بزرگ جهان نیاز دارد.

جان کری در تالار بزرگ خلق پکن گفت: ما توانایی لازم برای اثرگذاری بر اقلیم را داریم.

این فرستاده آمریکا در روز یکشنبه در حالی وارد پکن شد که موج گرما بخش هایی از اروپا، آسیا و ایالات متحده را درنوردیده و به دولت ها یادآوری می کند که اقدامی جدی برای کاهش انتشار گاز گلخانه ای انجام دهند.

جان کری در این سفر با وانگ یی، مقام ارشد سیاست خارجه چین، لی چیانگ، نخست وزیر چین و شیه ژنهوا، نماینده کهنه کار چین در امور اقلیمی دیدار کرد تا در آستانه اجلاس اقلیمی کاپ 28 در دبی، میان واشنگتن و پکن اعتمادسازی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جان کری از چین خواست مسئله تغییرات اقلیمی را درگیر سیاست نکند

جان کری از چین خواست مسئله تغییرات اقلیمی را درگیر سیاست نکند