مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 12:002023-07-10بين الملل

نیروگاه هسته ای فوکوشیما؛ خطری که در کمین منابع آبی جهان است


آژانس بین المللی انرژی اتمی طرح ژاپن برای رهاسازی آب رادیواکتیو از نیروگاه هسته ای فوکوشیما دایچی به اقیانوس را تایید کرده است، اما برخی از محققان این رویکرد را زیر سوال می برند.

- خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: کارشناسان هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) رسما از طرح بحث برانگیز ژاپن برای رهاسازی فاضلاب رادیواکتیو نیروگاه هسته ای فوکوشیما دایچی به اقیانوس آرام حمایت کردند، اما این سوال مطرح است که آیا این کار درستی است و چه پیامدهایی دارد؟ راکتورهای فوکوشیما چگونه تخریب شد؟ برنامه توکیو چیست؟ ژاپن در سال 2011 با زلزله و سونامی شدیدی مواجه شد که تخریب سه رآکتور فوکوشیما و نشت مواد سمی از این مراکز را به همراه داشت.

فاجعه ای که باعث یک ذوب سه گانه شد و بدترین بحران هسته ای جهان پس از حادثه چرنوبیل در 25 سال قبل، را رقم زد.

متخصصان این حادثه را بعد از حادثه چرنوبیل بزرگ ترین فاجعه اتمی می دانند و از نظر پیچیدگی آن را در مقام نخست فجایع اتمی جهان قرار می دهند زیرا تمام رآکتورهای نیروگاه فوکوشیما در اثر این حادثه با مشکل مواجه شد.

آب های آلوده ای در نزدیکی این مراکز وجود داشته که از آن برای خنک نگه داشتن رآکتورها و زباله های اتمی فوکوشیما پس از فاجعه مورد استفاده قرار گرفته، و به مرور جمع آوری شده و اکنون در حدود یک هزار م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه هسته ای فوکوشیما؛ خطری که در کمین منابع آبی جهان است

نیروگاه هسته ای فوکوشیما؛ خطری که در کمین منابع آبی جهان است