مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 11:452023-07-02بين الملل

قدردانی الازهر از موضع «شجاعانه» پوتین


بعد از تصریح رییس جمهور روسیه مبنی بر «جرم انگاری» بی احترامی به قرآن کریم در این کشور و حمایتش از مقدسات اسلامی، الازهر مصر این موضع را «شجاعانه» خوانده و از «ولادیمیر پوتین» قدردانی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،پس از آنکه ولادیمیر پوتین ، رییس جمهور روسیه قرآن کریم را در شهر دربنت این کشور در آغوش گرفت و حمایتش را از مقدسات اسلامی اعلام کرد، الازهر مصر روز گذشته (شنبه، اول جولای) با انتشار بیانیه ای از موضع او قدردانی کرد.

براساس گزارش پایگاه خبری تحلیلی عربی21 ، الازهر در این بیانیه تاکید کرد: موضع شجاعانه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در هنگام درآغوش کشیدن قرآن، دفاع از مقدسات مسلمانان و ابراز احترام به دین اسلام را می ستاید و بر او درود می فرستد.

عصر روز چهارشنبه (28 ژوئن) بود که یک سوئدی عراق الاصل به نام سلوان مومیکا (37 ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرده و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید.

این اقدام جنایتکارانه موجب اعلام انزجار مسلمانان جهان شده و واکنش بسیاری از کشورها را در پی داشت.

پوتین، رییس جمهور روسیه همان روز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که بی احترامی به قرآن در روسیه بر خلاف برخی دیگر از کشورها، جرم شناخته می شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدردانی الازهر از موضع «شجاعانه» پوتین

قدردانی الازهر از موضع «شجاعانه» پوتین