مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 10:352023-06-24سياسي

عمده اشکالات طرح اصلاح قانون انتخابات برطرف شد


لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و کرواسی، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

- سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و کرواسی، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،هادی طحان نظیف در نشست خبری امروز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضاییه گفت: از جلسه گذشته تاکنون 7 طرح و لایحه ارسال شده از مجلس و یک اساسنامه ارسال شده از دولت و 10 استعلام صورت گرفته از دیوان عدالت اداری بررسی شد.

وی افزود: لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و کرواسی در مورد کمک به همکاری متقابل در امور گمرکی مورد بررسی قرار گرفت.

تنها ایرادی که نسبت به این مصوبه وجود داشت ایراد اصل 15 قانون اساسی و استفاده از واژگان غیر فارسی بود که با اصلاحات مجلس، ایراد شورا مرتفع و این مصوبه خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی درباره طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس گفت: اصلاح قانون انتخابات، مطالبه ای بود که سالها مطرح بود و مجلس یازدهم دست به اصلاح این قانون زد.

این مصوبه در راستای حقوق مردم و سیاست های کلی انتخابات گام های روبه جلویی برداشته است و اگر چه ما بر اصلاح قانون انتخابات تاکید کرده بودیم ولی مثل هر طرح و لایحه ای در شورا آن را بررسی کردیم و ایردات متعددی وجود دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمده اشکالات طرح اصلاح قانون انتخابات برطرف شد

عمده اشکالات طرح اصلاح قانون انتخابات برطرف شد