مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 12:152023-07-08سياسي

چندعنوان کتاب از سال 57 تا امروز درباره غدیر چاپ شده است؟


براساس بانک اطلاعات خانه کتاب و ادبیات ایران از سال 1357 تاکنون، بیش از سه هزار عنوان کتاب درباره غدیر در کشور منتشر شده است.

از این تعداد 251 کتاب در حوزه کودک و نوجوان بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در اطلاعیه ای که به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم منتشر کرده، به انتشار آمار کتاب هایی پرداخته که پس از انقلاب تا امروز درباره این حادثه مهم منتشر شده اند.

در متن این اطلاعیه آمده است: یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ.

این پیامی بود که حق تبارک و تعالی در روز هجدهم ذی الحجه در غدیرخم به پیامبر (ص) نازل کرد و آن هنگام رهبر امت در سفر حج بود، حجی که حجه الوداع و حجه البلاغ نامیده شد.

خداوند فرمود که ای پیامبر، آنچه را از جانب پروردگارت به تو نازل شده، ابلاغ کن؛ و اگر نکنی رسالتش را به انجام نرسانده ای.

و خدا تو را از گزند مردم نگاه می دارد.

بی گمان، خدا گروه کافران را هدایت نمی کند.

آنگاه بود که آخرین پیام آور خداوند، دست نزدیک ترین فرد از نظر سیره به خود را بلند کرد و خطاب به حاضران فرمود: ای مردم، آیا من از خود شما، به ولایت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چندعنوان کتاب از سال 57 تا امروز درباره غدیر چاپ شده است؟

چندعنوان کتاب از سال 57 تا امروز درباره غدیر چاپ شده است؟