مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 10:152023-07-03پزشكي

نانو داروی ایرانی برای درمان سرطان پستان ساخته شد


چهار نانو دارو برای درمان سرطان پستان، توقف تقسیم سلول های سرطانی و ضد تومور معرفی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، دپوستیوا (برای کاهش درد استئوآرتریت زانو)، پادینکس (برای درمان سرطان پستان)، پاکلینب (برای توقف تقسیم سلول های سرطانی) و سینادوکسوزوم (ضد تومور) چهار نانوداروی ساخت ایران هستند.

دپوستیوا استئوآرتریت زانو یک بیماری مزمن و پیش رونده است که علایم آن معمولا بعد از 50 سالگی و بیشتر در بانوان بروز می کند.

دارویی که با نام تجاری دپوستیوا (Depostiva) عرضه می شود، حاوی میکروسفرهای پلیمری لود شده با 32 میلی گرم تریامسینولون استوناید است که 3 تا 5 ماه اثر بی دردی را برای بیمار به ارمغان می آورد.

شکل میکروسفری فرآورده باعث بقای دارو در مفصل زانو می شود.

علاوه بر طولانی مدت، دیگر ویژگی مهم این دارو systemic exposure کم بیمار است که بویژه در بیماران دیابتی باعث می شود بر خلاف سوسپانسیون های معمولی کورتیکواستروییدها، غلظت دارو در خون و در معرض قرار گرفتن سایر ارگان ها بسیار کم باشد.

محدوده سنی بیماران مبتلا استئوآرتریت زانو، شانس وجود همزمان دیابت را در این گروه سنی زیاد می کند و حضور عمده دارو به شکل میکروسفر در ناحیه مفصل زانو، طبق مطالعات بالینی، شانس اختلال قند خون بسیار کمتری در مقایسه با داروهایی رایج را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانو داروی ایرانی برای درمان سرطان پستان ساخته شد

نانو داروی ایرانی برای درمان سرطان پستان ساخته شد