مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 00:522023-07-11بين الملل

عراق: توافق گازی با تهران برای غلبه بر تحریم های آمریکا بود


مسئولان عراقی ضمن تشریح توافق تازه بین بغداد و تهران در خصوص صادرات گاز ایران گفتند که این توافق برای غلبه بر تحریم های آمریکا بود و با واشنگتن برای پرداخت گازبهای بلوکه شده ایران مذاکره می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، موضوع کاهش صادرات گاز ایران به عراق در روزهای گذشته به دلیل مشکل بلوکه شدن مبالغ گازبها نزد بانک تجارت عراق و در نتیجه آن کاهش تولید برق این کشور در صدر اخبار قرار داشت.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق هم شامگاه سه شنبه خبر داد که این کشور به چارچوب توافقی برای تسویه بدهی خود به ایران رسیده است.

دفتر نخست وزیری عراق شامگاه سه شنبه اعلام کرد که بغداد و تهران توافقنامه ای را امضا کردند که به موجب آن صادرات گاز ایران به عراق در ازای دریافت نفت خام و سیاه عراق از سر گرفته می شود.

در این بیانیه آمده است: این قرارداد از طرف عراقی توسط احسان یاسین العوادی، رییس دفتر نخست وزیری و از طرف ایرانی توسط محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد امضا شد.

بر اساس این بیانیه، پس از مذاکرات چند روزه بین تهران و بغداد که هیئت ها و کمیته های فنی از دو طرف در آن حضور داشتند این توافق حاصل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق: توافق گازی با تهران برای غلبه بر تحریم های آمریکا بود

عراق: توافق گازی با تهران برای غلبه بر تحریم های آمریکا بود