مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 10:552023-07-03اقتصادي

10 درصد گونه های گیاهی و دارویی در معرض انقراض هستند


مدیرکل امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع از شناسایی هشت هزار و 660 گونه گیاهی و دارویی در مراتع و عرصه های کشور خبر داد و گفت: 10 درصد از این گونه ها در معرض خطر و انقراض هستند.

- ترحم بهزاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به 17 کارکرد مراتع شامل تولید علوفه، عسل، گیاهان دارویی و غیره اظهار داشت: 25 تولیدات مراتع دارای ارزش بازاری و75 درصد دارای ارزش غیربازاری نظیر زیست محیطی، جلوگیری از فرسایش خاک، جذب کربن، هدایت روان آب ها و غیره است.

وی با بیان اینکه نگرش سازمان در سال های گذشته تولید علوفه و تألیف و چرای دام بوده است، افزود: در راستای تغییر نگرش و برای بهبود وضعیت اقتصادی خانوارها بهره برداران و تقویت افزایش پوشش گیاهان ما را بر آن داشت تا از سایر ظرفیت ها و پتانسیل های مراتع استفاده کنیم.

بهزاد به طرح های مرتع داری تلفیقی اشاره کرد و گفت: هزاران مکلف هستند پس از ابلاغ کتبی دو سال فرصت دارند که اقدام به تهیه طرح مرتع داری داشته باشند.

مدیرکل امور مراتع سازمان جنگل ها بوم گردی و گردشگری را از جمله برنامه ها در مراتع ذکر کرد و گفت: توسعه زنبورداری، آبزی پروری، پرورش ماکیان، زراعت چوب، توسعه گیاهان دارویی، پرواربندی از جمله زمینه های فعالیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 درصد گونه های گیاهی و دارویی در معرض انقراض هستند

10 درصد گونه های گیاهی و دارویی در معرض انقراض هستند