مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 01:152023-07-19سياسي

پیگیری رفع مشکلات موزه آبادان از طریق وزیر میراث فرهنگی


نماینده مردم آبادان در مجلس از پیگیری رفع مشکلات موزه این شهر از طریق وزیر میراث فرهنگی خبر داد.

- سید محمد مولوی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دلایل کم توجهی به بازسازی، تعمیر و تأمین تجهیزات اختصاصی و امنیتی برای موزه شهرستان آبادان چیست؟ وی افزود: آبادان یکی از شهرهای تاریخی و مهم کشور است که آثار و اشیای مرتبط با سرگذشت پُرماجرای آن در موزه این شهرستان نگهداری می شوند اما به دلیل فرسودگی ساختمان، نبود ویترین های مناسب، نبود تجهیز موزه به دوربین های مناسب و به روز و نبود سامانه ها و تجهیزات امنیتی مناسب، اشیای تاریخی از موزه جمع آوری شده و هیچ گونه امکانی برای بازدید از آنها توسط مراجعه کنندگان وجود ندارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس تاکید کرد: وصل نبودن به شبکه پلیس (110)، نبود سیستم روشنایی مناسب، نبود دیوار ایمن در اطراف موزه (حصار غیر ایمن وجود دارد) و نبود دیگر تجهیزات امنیتی و هشدار دهنده سبب شده تا مشکلات متعدد امنیتی برای این موزه ایجاد شود.

مولوی تصریح کرد: با توجه به ارزش غیرقابل وصف آثار و اشیای گردآوری شده در این موزه، چرا برای رفع مشکلات و مسائل مذکور تاکنون اقدام مؤثری نشده است؟ برنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای تعمیر و تجهیز موزه شهرستان آبادان چیست؟ وی گفت: از ظرفیت قانونی مج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری رفع مشکلات موزه آبادان از طریق وزیر میراث فرهنگی

پیگیری رفع مشکلات موزه آبادان از طریق وزیر میراث فرهنگی