مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 14:152023-07-18اجتماعي

پیگیری تبدیل مدرسه «مهرگان» آبادان به موزه تعلیم و تربیت خوزستان


نماینده مردم آبادان در مجلس از پیگیری برای تبدیل مدرسه مهرگان آبادان به موزه تعلیم و تربیت خوزستان با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت میراث فرهنگی خبر داد.

- سیدمحمد مولوی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به استناد قانون مصوب مجلس، تهیه و اجرای طرح های لازم به منظور حراست، حفاظت، تعمیر مرمت و احیای آثار، بناها و مجموعه های با ارزش فرهنگی و تاریخی یکی از وظایف و الزامات قانونی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

وی افزود: مدرسه تاریخی مهرگان، یکی از بناهای با ارزش شهرستان آبادان است که تاریخ احداث آن به سال 1326 می رسد و به عنوان نمادی از تعلیم و تربیت نوین در سطح شهرستان، استان و کشور شناخته می شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس توضیح داد: این بنای تاریخی که در خیابان دبستان قرار دارد و یکی از 6 مدرسه ای است که در این شهر و در سال 1382 با شماره 8358 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید، نیازمند مرمت و توجه ویژه ای از نظر استحکام سازه و بنا است.

مولوی ادامه داد: بر اساس پیشنهاد کارشناسان، مدرسه تاریخی مهرگان آبادان با همکاری وزارت آموزش و پرورش این پتانسیل را دارد که به موزه تعلیم و تربیت خوزستان تبدیل شود.

وی عنوان کرد: از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست کردم تا اقدامات لازم را برای مرمت علمی و احیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری تبدیل مدرسه «مهرگان» آبادان به موزه تعلیم و تربیت خوزستان

پیگیری تبدیل مدرسه «مهرگان» آبادان به موزه تعلیم و تربیت خوزستان