مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 12:452023-07-07اقتصادي

گام بلند دولت در انتقال آب از خلیج فارس


طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس قرار است در گام نهایی، منابع آبی جدید هفت استان هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، اصفهان و سیستان و بلوچستان را تامین کند و آنطور که رییس جمهور اعلام کرده در یک سال گذشته به اندازه چند سال روی انتقال .

- طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس قرار است در گام نهایی، منابع آبی جدید هفت استان هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، اصفهان و سیستان و بلوچستان را تامین کند و آنطور که رییس جمهور اعلام کرده در یک سال گذشته به اندازه چند سال روی انتقال آب خلیج فارس کار شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، افزایش بحران های آبی در طول چند سال گذشته منجر به تسریع در طرح های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران شد.

هدف از اجرای این طرح ها تامین آب استان ها در بخش های شهری، کشاورزی و صنعتی است.

بر همین اساس فاز نخست نخستین خط لوله انتقال آب در سال 1399 اجرا شد و قرار است سایر طرح های انتقال آب نیز به تدریج اجرا شده و بخش مهمی از آب مورد نیاز استان های کم آب شرقی و مرکزی کشور از طریق دریای عمان و خلیج فارس تامین شود.

طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس قرار است در گام نهایی، منابع آبی جدید هفت استان هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، اصفهان و سیستان و بلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام بلند دولت در انتقال آب از خلیج فارس

گام بلند دولت در انتقال آب از خلیج فارس