مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 00:302023-07-10فرهنگي

پرونده کوتاه مدت ثبت بافت تاریخی یزد به تایید یونسکو رسید


مدیرکل میراث فرهنگی یزد با اشاره به اینکه پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در سه بازه چهار، 10 و 25 ساله تدوین شده، گفت: پرونده کوتاه مدت ثبت بافت تاریخی یزد به تایید یونسکو رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفراهم نشد.

وی ادامه داد: سال گذشته این مراسم به دستور استاندار یزد برگزار شد و امسال دومین دوره این برنامه با همکاری اتاق بازرگانی، شهرداری یزد و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد صرفا به دلیل آثار تاریخی نبوده بلکه یزد و یزدی بودن به ثبت جهانی رسیده، گفت: تاکید ما این است که صداقت، درستی، تولید و کارآفرینی و همزیستی ادیان از جمله مواردی است که در پرونده ثبت جهانی یزد مطرح شده است.

آخوندی با اشاره به اینکه یزد از ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری برخوردار است، گفت: اینکه گفته شود ما فقط معماری گلین را به ثبت رساندیم اشتباه است و همه این موارد باعث شد که این افتخار برای یزد به وجود آید.

وی با بیان اینکه برنامه ثبت جهانی یزد در سه دوره تدوین شده، گفت: یک برنامه چهارساله به عنوان برنامه کوتاه مدت از 96 تا 1400، یک برنامه 10 ساله به عنوان برنامه میان مدت و یک برنامه 25 ساله به عنوان برنامه بلندمدت به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده کوتاه مدت ثبت بافت تاریخی یزد به تایید یونسکو رسید

پرونده کوتاه مدت ثبت بافت تاریخی یزد به تایید یونسکو رسید