مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 07:552023-07-06بين الملل

رسانه های فرانسوی اعتراضات خیابانی را چگونه پوشش دادند؟


با گذشت چند روز از حضور مردم در خیابان های فرانسه رسانه ها از روز دوشنبه در خط خبری معین سعی کردند تا نشان دهند آرامش نسبی به خیابان ها بازگشته و اعتراضات به پایان خود رسیده است.

- خبرگزاری مهر ،گروه بین الملل: مرگ نوجوان 17 ساله به دست نیروهای پلیس سبب شعله ور شدن آتش اعتراضات در سراسر جغرافیای فرانسه شد.

اتحادیه پلیس فرانسه معترضان را اراذل و اوباش می‎نامد و رییس جمهور فرانسه بازی های ویدیویی و شبکه های اجتماعی همچون تیک تاک را عامل تحریک جوانان می داند.

در فضای خارج از تریبون های رسمی رسانه ها و چهره های مشهور با دعوت مردم به پرهیز از خشونت و توصیه به خانواده ها برای نگه داشتن فرزندان شان در خانه، نقش مکمل را برای دستگاه انتظامی- امنیتی فرانسه بازی می کنند.

به عبارت دیگر عموم افراد تاثیرگذار در جامعه فرانسه ضمن بیان انتقادات، به جای دعوت طبقات مختلف اجتماع به انقلاب و شورش، از آنها می خواهند تا از اعمال خشونت آمیز و آسیب به اموال عمومی پرهیز کنند.

فرانس 24 روز یک شنبه 2 جولای 2023 خبرگزاری فرانس24 با برجسته سازی خبر حمله به خانه وینسنت ژانبرون یکی از شهرداران حومه پاریس به بازتاب محکومیت این اقدام از سوی نخست وزیر فرانسه پرداخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسانه های فرانسوی اعتراضات خیابانی را چگونه پوشش دادند؟

رسانه های فرانسوی اعتراضات خیابانی را چگونه پوشش دادند؟