مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 12:502023-06-27اقتصادي

بوی تغییر دوباره ساعت کاری از بهارستان می آید


در شرایطی که ساعت کاری کارمندان در بخشنامه اخیر دولت در راستای کاهش تاترازی تولید و مصرف، از ساعت شش صبح تا 13 اعلام شده بود، برخی زمزمه ها از نمایندگان مجلس، - در شرایطی که ساعت کاری کارمندان در بخشنامه اخیر دولت در راستای کاهش تاترازی تولید و مصرف، از ساعت شش صبح تا 13 اعلام شده بود، برخی زمزمه ها از نمایندگان مجلس، از این حکایت می کند که ممکن است ساعت کاری مجددا دستخوش تغییر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اواخر سال 1400 نمایندگان مجلس مصوب کردند که ساعت رسمی کشور دیگر جلو کشیده نشود و با اصرار بهارستانی ها مقرر شده بود که این مصوبه از سال 1401 اجرا شود اما دولت با این استدلال که برای انطباق با ساعت های بین المللی حداقل 6 ماه زمان لازم است، آن را در سال گذشته اجرایی نکرد.

در همان زمان، برآورد قطعی دولت و حتی مرکز پژوهش های مجلس این بود که جلو نکشیدن ساعت باعث افزایش مصرف برق می شود لذا برای کنترل مصرف و برای اینکه زندگی مردم دچار مشکل نشده و برق خانگی قطع نشود.

دولت در تاریخ 28 اسفند ماه سال گذشته تصویب کرد که ساعت کار ادارات از 15 خرداد ماه تا 15 شهریور ماه امسال از شش صبح تا 13 باشد و مابقی ساعت کار هفتگی هم با دورکاری جبران شود.

اما هیئت تطبیق مجلس دورکاری را خلاف قانون دانست و دولت ناچار شد تا ساعت پایان کار را اصلاح و 14 و 45 دقیقه را برای آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوی تغییر دوباره ساعت کاری از بهارستان می آید

بوی تغییر دوباره ساعت کاری از بهارستان می آید