مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 16:562023-07-06سياسي

هوش مصنوعی در سال های آینده طراحی های پیشرفته انجام خواهد داد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در رویداد تبادل فناوری اطلاعات در حوزه علوم و فرهنگ اسلامی که صبح امروز پانزدهم تیرماه در سالن همایش های امین مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه موضوع تولید علم تجربی تاریخ، فلسفه و روش مندی هایی دارد، اظهار کرد: اصل علم تجربی قطعا مشاهده است.

انسان هرچه دیده با هر استنباط و برداشتی از آن تولید علم کرده و یا به تعبیر بهتر دانشی طراحی کرده است و بر مبنای این دانش، بینش کسب و زندگی خود را پیش بینی و طراحی کرده است.

وی با اشاره به پیشرفت فناوری در صد سال اخیر خاطرنشان کرد: دو اتفاق در مشاهده ورزی های ما برای علوم تجربی رخ داد که به موجب آن تعداد و حجم اطلاعاتی که در زندگی ما تولید و مشاهده می شوند بسیار فراوان شد و به دنبال آن ابزارهای ذخیره سازی نیز گسترش یافت.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه بشر با حجم عظیمی از اطلاعات روبرو شده است، اظهار کرد: این موضوع خود مزید بر علت شد تا دیگر انسان ها نتوانند به راحتی به اطلاعات ورود کنند و به ناچار ابزار ماشین در کاوش این داده ها به کمک انسان آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی در سال های آینده طراحی های پیشرفته انجام خواهد داد

هوش مصنوعی در سال های آینده طراحی های پیشرفته انجام خواهد داد