مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 12:252023-07-19سياسي

16 تهدید محیط زیستی کشور و لزوم توجه بیشتر برنامه هفتم به رفع آنها


تغییر اقلیم، فرونشست زمین، ناپایداری محیط زیست، تخریب جنگل ها و تنش و بحران آب و توسعه صنعتی در حریم تالاب ها از جمله چالش های زیست محیطی هستند که شاخه بین گروهی محیط زیست فرهنگستان علوم با انتشار بیانیه ای به شرح آن پرداخته اند و توجه بیشتر برنامه هفتم .

- تغییر اقلیم، فرونشست زمین، ناپایداری محیط زیست، تخریب جنگل ها و تنش و بحران آب و توسعه صنعتی در حریم تالاب ها از جمله چالش های زیست محیطی هستند که شاخه بین گروهی محیط زیست فرهنگستان علوم با انتشار بیانیه ای به شرح آن پرداخته اند و توجه بیشتر برنامه هفتم به این تهدیدات محیط زیستی را خواستار شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شاخه بین گروهی محیط زیست فرهنگستان علوم بیانیه ای در خصوص چالش های زیست محیطی کشور صادر کردند و راهکارهایی را برای رفع این چالش ها ارائه دادند که پس از اعلام نظر گروه های علمی، به تصویب شورای علمی فرهنگستان علوم رسید.

این بیانیه به این شرح است: طبق اصل پنجاهم قانون اساسی در جمهوری اسلامی، حفاظت محیط زیست وظیفه عمومی تلقی می شود و از سوی دیگر در اصل چهل و پنجم آمده انفال و ثروت های عمومی از قبیل زمین‏ های موات یا رها شده، معادن، دریاها، دریاچه‏ ها، رودخانه ‏ها و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16 تهدید محیط زیستی کشور و لزوم توجه بیشتر برنامه هفتم به رفع آنها

16 تهدید محیط زیستی کشور و لزوم توجه بیشتر برنامه هفتم به رفع آنها