مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 19:452023-06-28اقتصادي

تقویت زیرساخت های حوزه صادرات در اولویت قرار گیرد


معاون ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به چالشی به نام عدم تنوع سبد صادراتی گفت: تقویت زیرساخت های حوزه صادرات مورد توجه باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد صادق قناد زاده بعدازظهر چهارشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلان، اظهار کرد: توجه به مسائل اقتصادی و تجارت خارجی ضرورت نخست و مهم امروز کشور است.

وی با بیان اینکه تنوع سبد صادراتی از مصادیق اصلاح ساختار تجارت خارجی است، افزود: سبد تجارت خارجی کشور شامل تعداد محدودی کالا همانند پتروشیمی و صنایع فلزی است که چندان رضایت بخش نیست.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه دولت رویکرد جدیدی در بحث مشوق های صادراتی و تحقیق و تشویق های تولیدی دارد، گفت: در این راستا کارگروه تخصصی و ملی انتخاب صادر کننده نمونه با همکاری اتاق بازرگانی، تعاون و بخش خصوصی راه اندازی شده تا به طور خاص دسته جدیدی به عنوان صادر کننده با ارزش افزوده بالا ایجاد شود.

قنادزاده با اشاره به اینکه عدم تنوع سبد شرکای تجاری ایران نقص مهم تجارت خارجی است، افزود: در سال گذشته سبد محدودی با حدود 5 کشور که 70 درصد تجارت ایران با آنها انجام می شود، ایجاد شد این محدودیت به لحاظ پدافندی و راهبردی دارای اشکال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت زیرساخت های حوزه صادرات در اولویت قرار گیرد

تقویت زیرساخت های حوزه صادرات در اولویت قرار گیرد