مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 15:592023-07-11اقتصادي

دلیل واریزنشدن منابع حساب های پیشرفت و عدالت استانی


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به این که درآمدهای بودجه معمولا در 3 ماه اولِ سال با کندی وصول می شود، با گذشت 3.

5 ماه از سال هنوز منابعی به حساب پیشرفت و عدالت واریز نشده است.

- محمدحسین فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه چرا حساب پیشرفت و عدالت که در قالب تبصره 18 قانون بودجه 1402 پیش بینی شده با گذشت 3.

5 ماه از سال هنوز راه اندازی نشده است؟ اظهار داشت: اجرای این قانون بستگی به منابع دولت در بودجه دارد که معمولا در 3 ماه اول سال منابع درآمدی دولت در بودجه به کندی تأمین می شود.

وی اضافه کرد : منابع درآمدی بودجه اگر محقق نشود و بخواهیم احکام بودجه را اجرا کنیم، مجبور به چاپ پول می شویم که تورم زا خواهد بود.

وی گفت: یکی از مشکلات همیشگی قوانین بودجه این است که آیین نامه های مربوطه با کندی تهیه می شود و این هم ناشی از تصمیمات خلق الساعه است که تعهدات سنگینی بر قوانین بودجه برای دولت در نظر می گیریم که باید آیین نامه مربوط به آن در هیأت وزیران تهیه شود و به تصویب برسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر منابع بودجه حاصل نشود حتی اگر بخشنامه اجرایی بودجه هم از سوی دولت ابلاغ شود فایده ای نخواهد داشت چون اجرای بودجه به شرط تحقق منابع درآمدی دولت است که در 3 ماه اول معمولا منابع به سختی به دست م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل واریزنشدن منابع حساب های پیشرفت و عدالت استانی

دلیل واریزنشدن منابع حساب های پیشرفت و عدالت استانی