مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 08:052023-07-22اقتصادي

پرهیز از آتش زدن مزارع بعد از برداشت محصول


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر پرهیز از آتش زدن مزارع بعد از برداشت محصول گفت: برخی کشاورزان بعد از برداشت محصول زمین را بدون شخم و شیار کشت کردند که مهم ترین عامل افزایش تولید بوده و می تواند به عنوان تجربه خوب مورد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، آتش زدن کاه و کلش در مزارع درحالی هر ساله تکرار می شود که این موضوع علاوه بر آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی پیامدهایی را برای خود مزرعه به همراه خواهد داشت.

برخی از کشاورزان پس از برداشت محصول از جمله گندم، جو و برنج اقدام به آتش زدن ساقه های محصول می کنند با این تصور که با هزینه ای پایین زمین را برای کشت بعدی آماده کردند درحالی که نمی دانند درواقع متحمل چه خسارت هایی می شوند.

در مقابل این کشاورزانی هستند با آگاهی از مضرات سوزاندن کاه و کلش نه تنها محیط را آلوده نکردند بلکه توانستند ضریب تولید را افزایش دهند که می تواند به عنوان تجربه ای موفق مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این باره در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: برخی از کشاورزان، کاه باقیمانده در زمین را  بعد از برداشت بدون شخم و شیار کشت کردند که این مسأله در افزایش تولید موثر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرهیز از آتش زدن مزارع بعد از برداشت محصول

پرهیز از آتش زدن مزارع بعد از برداشت محصول