مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 08:552023-06-27بين الملل

پکن: منافع اقتصادی کشورهای جهان در هم تنیده شده


لی کیانگ نخست وزیر چین با بیان اینکه منافع اقتصادی کشورهای جهان در هم تنیده شده است، گفت: پکن قاطعانه با سیاسی شدن مسائل اقتصادی مخالف است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از سی ان بی سی، نخست وزیر چین روز سه شنبه در سخنرانی خود در جلسه عمومی افتتاحیه چهاردهمین اجلاس سالانه موسوم به قهرمانان جدید که به عنوان مجمع تابستانی داووس نیز شناخته می شود، بر لزوم همکاری جهانی در زمینه تجارت و رشد اقتصادی تاکید کرد.

این گردهمایی برای اولین بار از زمان شیوع بیماری کرونا به صورت حضوری از سه شنبه تا پنجشنبه (6 تا 8 تیر) در تیانجین چین برگزار می شود.

نخست وزیر چین در ادامه سخنان خود یادآور شد: همانطور که می دانید، برخی در غرب اصطلاحاتی از قبیل کاهش وابستگی ها و ریسک زدایی را تبلیغ می کنند اما من می گویم این دو مفهوم گزاره های نادرستی هستند.

وی با بیان اینکه جهانی شدن اقتصاد، اقتصاد جهانی را به یک اقتصاد یکپارچه تبدیل کرده است که در آن منافع همه کشورها به طور تنگاتنگی در هم تنیده شده است، گفت: کشورها از راه اقتصاد خود به یکدیگر وابسته و مرتبط هستند.

لی با اشاره به اینکه چین بزرگ ترین شریک اقتصادی برخی از کشورها و از بزرگ ترین شرکای تجاری بسیاری از دیگر کشورهای جهان است، تاکید کرد: ما می توانیم موفقیت یکدیگر را فراهم کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: منافع اقتصادی کشورهای جهان در هم تنیده شده

پکن: منافع اقتصادی کشورهای جهان در هم تنیده شده