مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 16:102023-07-17اقتصادي

پروژه فاز 11 پارس جنوبی پس از 20 سال بلاتکلیفی افتتاح رسمی می شود


پروژه فاز 11 پارس جنوبی پس از دو دهه بلاتکلیفی به زودی با حضور رییس جمهوری افتتاح رسمی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جواد اوجی ظهر دوشنبه در آیین بهره برداری رسمی از طرح پتروشیمی گچساران افزود: ماهانه یک پروژه بزرگ صنعت نفت برای بهره برداری آماده می شود و تا پایان سال جاری، پنج طرح پتروشیمی دیگر در کشور به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه پتروشیمی گچساران سومین طرح الفین کشور است که پس از چند سال به بهره برداری می رسد، گفت: گازهای همراه میدان های نفتی در جنوب کشور در پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس بهبهان فرآوری و اتان تولیدی به کارخانه پتروشیمی گچساران ارسال می شود.

اوجی افزود: دولت سیزدهم برای تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه نفت عزم خود را جزم کرده است و پروژه های فاز دوم پترو پالایشگاه آبادان، پالایشگاه طرح توسعه فاز 14 میدان مشترک گازی پارس جنوبی و پروژه های جمع آوری گازهای مشعل از جمله پروژه هایی هستند که در ماه های اخیر به بهره برداری رسیدند.

وی اظهار داشت: در سفر نخست رییس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 600 میلیارد تومان پروژه مسئولیت اجتماعی به وزارت نفت واگذار شد و این رقم در سفر دوم رییس جمهور به این استان به بیش از دو هزار و 50 میلیارد تومان می رسد که وزارت نفت متعهد شده این پروژه ها را طبق برنامه جلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه فاز 11 پارس جنوبی پس از 20 سال بلاتکلیفی افتتاح رسمی می شود

پروژه فاز 11 پارس جنوبی پس از 20 سال بلاتکلیفی افتتاح رسمی می شود