مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 10:452023-06-24فرهنگي

هنرمند معلولی که امید را به تصویر می کشد


سمانه احسانی نیا هنرمندی است که سال هاست با ضایعه نخاعی دست و پنجه نرم می کند، اما به رسالت خود باور دارد که همان بازتاب امید و انگیزه است.

او می گوید امید به زندگی را در نقاشی هایش به تصویر می کشد و این رسالت در آثار او ملموس است.

- این نقاش و نویسنده است به ایسنا گفت: در 29 اسفند 1383 در یک سانحه رانندگی دچار ضایعه قطع نخاع شدم، در آن دوران شرایط بسیار سختی برای من ایجاد شد و مجبور شدم برای درمان زخم بستر و نفس تنگی و شرایط سخت فیزیکی از شهر خودم یعنی قائن به مشهد بروم و در آسایشگاه معلولین فیاض بخش ساکن شدم و مدت 6 سال در آنجا زندگی کرده و همان جا ادامه تحصیل دادم و رشته جامعه شناسی خواندم.

من عاشقانه هنر را دوست داشته و نیاز داشتم که در این دوران یک فعالیت هنری را شروع کنم که آرامش را به روحم بازگرداند، و این موضوع باعث شد که به نقاشی با دهان روی آوردم.

این هنرمند با بیان اینکه قبل از معلولیت، در زمینه های تئاتر، عکاسی، معرق کاری و فعالیت های هنری دیگر، فعالیت داشته است، افزود: سال 1390 تصمیم گرفتم از آسایشگاه بیرون آمده و زندگی خود را در خارج از آسایشگاه ادامه دهم.

مدت 3 سال در کنار خانواده زندگی کردم و در آن 3 سال فعالیت هایی مانند برگزاری نمایشگاه های نقاشی داشتم تا بتوانم زندگی ام را بسازم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمند معلولی که امید را به تصویر می کشد

هنرمند معلولی که امید را به تصویر می کشد