مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 10:002023-07-18سياسي

برگزاری مراسم سنتی علم بندان در هیئت محبان زهرا(ع) بیرجند


مسئول هیئت محبان الزهرا(س) بیرجند گفت: عصر امروز سه شنبه مراسم سنتی علم بندان در هیئت محبان الزهرا(ع) برگزار می شود.

- بیرجند- مسئول هیئت محبان الزهرا(س) بیرجند گفت: عصر امروز سه شنبه مراسم سنتی علم بندان در هیئت محبان الزهرا(ع) برگزار می شود.

مهدی راستگو مقدم در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: یکی از مراسم های دیرینه و قدیمی در ماه محرم برگزاری مراسم علم بندان و سیاه پوش کردن علم های عزاداری و محیط حسینیه ها و مساجد برای شروع عزای سیدالشهدا (ع) است.

مسئول هیئت محبان الزهرا (ع) بیرجند با اشاره به اینکه مراسم سنتی علم بندان در هیئت محبان ساعت 4 و نیم عصر امروز 27 تیرماه همزمان با آخرین روز ماه ذی الحجه برگزار می شود، یادآور شد: البته همین مراسم با حضور هیئت حسینی، هیئت فاطمی و هسئت محبان الزهرا در شب چهارم محرم در صحن قدس آستان مقدس امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

راستگو مقدم با بیان اینکه مراسم علم بندان از 30 سال قبل در هیئت محبان الزهرا (س) برگزار می شود، گفت: البته مراسم علم بندان در فرهنگ شیعه قدمت بسیاری دارد و حتی قبل از تشکی قدیمی ترین هیئت های بیرجند برگزار می شده است.

وی ادامه داد: ما مراسم را در شب اول محرم انجام می دهیم ولی در برخی از روستاهای خراسان جنوبی شب چهارم و یا پنجم محرم انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مراسم سنتی علم بندان در هیئت محبان زهرا(ع) بیرجند

برگزاری مراسم سنتی علم بندان در هیئت محبان زهرا(ع) بیرجند