مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 12:352023-07-14بين الملل

ترکیه، خانواده فتح الله گولن را دستگیر کرد+فیلم


نیروهای امنیتی ترکیه شب گذشته طی عملیات ویژه ای، 4نفر از اعضای خانواده «فتح الله گولن»، معارض ساکن آمریکا را در استانبول دستگیر کردند.

- این شبکه در گزارشی اعلام کرد: در بیانیه آمده سازمان اطلاعات نظامی ترکیه آمده است که طی تحقیقات انجام شده توسط دادستانی عمومی استانبول، وزارت اطلاعات مرکزی و شعبه جرایم سازمان یافته پلیس استانبول، بعد از نظارت و پیگیری و در عملیات ویژه ای علیه سازمان تروریستی فتح الله گولن، سلمان گولن، نور گولن، بکیر اوزترک و مینا اوزترک در خانه سازمانی او پیدا و دستگیر شدند .

طبق تصاویر منتشرشده در رسانه ها، طی این عملیات اسناد متعلق به سازمان فتح الله گولن، نرم افزارهای دیجیتال، 14هزار دلار آمریکا، 560کرون استونی و دو پاسپورت جعلی کشف و ضبط شده است.

محمد فتح الله گولن، سخنران، نویسنده و مدرس علوم اخلاقی و الهیات اهل ترکیه است؛ او که حمایت از کودتای نافرجام جولای 2016 در کشورش علیه رجب طیب اردوغان متهم است، هم اکنون در پنسیلوانیای آمریکا زندگی می کند و واشنگتن بارها مخالفتش را با تحویل فتح الله گولن به دولت آنکارا اعلام کرده است.

روابط سیاسی اردوغان و گولن در دهه های گذشته خوب بوده تا زمانی که جنبش گولن افراد زیادی را جذب و مشغول فعالیت هایی همچون تاسیس مدارس، دانشگاه ها، موسسات حرفه ای و حتی ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه، خانواده فتح الله گولن را دستگیر کرد+فیلم

ترکیه، خانواده فتح الله گولن را دستگیر کرد+فیلم