مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 19:102023-07-21بين الملل

جایگاه سلاح کشتار جمعی در سیاست خارجی آمریکا


بمب های خوشه ای آمریکا در 70 سال اخیر غیرنظامیان را هدف قرار داده و تسلیحات نامتعارف از سلاح های بیولوژیک گرفته تا اورانیوم ضعیف شده و بمب اتم، - از آمریکا بزرگترین جنایتکارجنگی جهان ساخته است.

خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: تنها چند روز پس از وعده جو بایدن رییس جمهور آمریکا مبنی بر ارسال بمب های خوشه ای به اوکراین، والری شرشن سخنگوی ارتش اوکراین اعلام کرد که ما بمب های خوشه ای ساخت آمریکا را دریافت کردیم اما تاکنون ارتش از این تسلیحات علیه دشمن استفاده نکرده است.

این تسلیحات هم اکنون در دستان نیروهای دفاعی ماست.

از آنجا که بمب های خوشه ای بعد از انفجار هر فرد یا چیزی را که در مجاورت آن باشد، نابود می کند، ارسال آنها به اوکراین به محل اختلاف بین کاخ سفید و متحدان آن تبدیل شده بود چرا که کاربرد این سلاح مرگبار و نامتعارف، مصداق بارز جنایت جنگی است.

به گفته کمیته بین المللی صلیب سرخ ،40 درصد از ریز بمب های یک بمب خوشه ای در لحظه منفجر نمی شود به این معنی که بمب های خوشه ای مانند مین های زمینی تا مدت ها برای غیرنظامیان خطر ایجاد می کنند.

این مهمات منفجر نشده از یک بمب خوشه ای می تواند سال ها یا حتی دهه ها پس از شلیک برای غیرنظامیان مرگ یا معلولیت دائمی به همراه بیاورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه سلاح کشتار جمعی در سیاست خارجی آمریکا

جایگاه سلاح کشتار جمعی در سیاست خارجی آمریکا