مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 14:452023-07-07سياسي

علم الهدی: نظام ما مولود غدیر است


نظام ما مولود غدیر است و شهدای ما در دفاع مقدس و دفاع از حرم، شهید غدیر محسوب می شوند.

- ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه مشهد گفت: نظام ما مولود غدیر است و شهدای ما در دفاع مقدس و دفاع از حرم، شهید غدیر محسوب می شوند.

آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز 16 تیر در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر، اظهار کرد: غدیر از زمان پیامبر به یک جریان در امت اسلام تبدیل شد و تا به امروز نیز استمرار یافته است.

وی با بیان اینکه رسالت نبی مکرم اسلام(ص) یک رسالت دوبُعدی بود، افزود: یکی ناظر بر ابلاغ وحی و رساندن پیام خدا به گوش جهانیان و دیگری اجرای دین در تمام عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی.

با این حال اجرای وحی مربوط به زمان پیامبر(ص) نیست، بلکه بر اساس خطبه غدیر، تا زمانی که انسان به ملاقات خدا و رسولش برود، مسئله مدیریت اجرای وحی به دست خود پیامبر(ص) و جریان امامت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اینجاست که می گوییم امامت تداوم جریان وحی بود و این همان مسئله ای است که در روز غدیر مشخص شد تا امامت، عینیت‎ بخشی به بُعد دوم رسالت نبی مکرم اسلام(ص) باشد و برای ما که 1400 سال پس از نبوت رسول اکرم(ص) زندگی می کنیم، روشن باشد که در عصر ما مسئولیت اجرای وحی با چه جریانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علم الهدی: نظام ما مولود غدیر است

علم الهدی: نظام ما مولود غدیر است