مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 20:202023-07-10سياسي

مزیت شورای نگهبان نسبت به نهادهای مشابه چیست؟


آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت که در مدل شورای قانون اساسی و دادگاه قانون اساسی ممکن است در تصویب قوانین عادی نقض قانون اساسی صورت بگیرد اما در مدل شورای نگهبان از نقض قانون اساسی و همچنین شرع جلوگیری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان: آیت الله عباس کعبی نسب هم فقیه و هم حقوقدان است.

وی که اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به حساب می آید، در سال های 1383 تا 1389 (دوره پنجم) به عنوان عضو حقوقدان در شورای نگهبان فعالیت داشت.

وی کتاب ها و مقالاتی نیز با عناوین و موضوعات فلسفه حقوق ، حقوق بین الملل اسلامی ، حقوق اساسی ، ضمانت های اجرایی قانون اساسی ، مردم سالاری دینی ، حقوق شهروندی و جامعه مدنی و کنکاشی درباره اختیارات و وظایف رهبری نگاشته است.

پیش از آنکه آیت الله کعبی عازم سرزمین وحی و سفر حج شود با وی گفتگویی داشتیم که بخش های مهم آن گفتگو را در زیر می خوانید: ابتدا از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید، تشکر می کنم.

از دیدگاه شما فلسفه وجودی شورای نگهبان چیست و این شورا در نظام جمهوری اسلامی چه ماموریت ها و کارویژه هایی برعهده دارد؟ فلسفه تشکیل شورای نگهبان شامل چند موضوع است؛ نخست اینکه در نظام جمه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزیت شورای نگهبان نسبت به نهادهای مشابه چیست؟

مزیت شورای نگهبان نسبت به نهادهای مشابه چیست؟