مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 01:252023-06-30سياسي

توطئه علیه صائب


سعید شفیعیون صائب تبریزی را شاعری مردمی می خواند که با توطئه و دشمنی سعی در فراموش شدنش در ذهن مردم و تاریخ ادبیات فارسی می شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 10 سال از روزی که صائب تبریزی صاحب روزی در تقویم رسمی کشور شد می گذرد؛ به دلیل موجود نبودن تاریخ ولادت یا وفات این شاعر، به پیشنهاد یک شاعر و بر اساس محاسبه نام صائب به حروف ابجد که 103 می شود یک صد و سومین روز سال (دهم تیرماه) که مصادف با تولد زنده یاد محمد قهرمان صائب پژوه شهیر ایرانی است به نام روز صائب در تقویم درج شده است.

سعید شفیعیون، استاد دانشگاه اصفهان در گفت وگو با ایسنا درباره صائب تبریزی و این که همچنان شهرت دارد و از شعرهایش استفاده می شود، می گوید: صائب تبریزی یک سری ویژگی های ممتاز دارد که با وجود همه شماتت ها همچنان در ذهن ها مانده است؛ صائب یکی از معدود شاعرانی است که با توطئه و دشمنی سعی در فراموشاندنش در ذهن مردم و تاریخ ادبیات فارسی داشته اند.

او می افزاید: از زمان زندیه و پاگرفتن مکتب بازگشت، تیشه به ریشه سبک هندی یا همان سبک شعری ای که در دوره صفویه و بابریان وجود داشت و گاه سعی شده آن را به سبک اصفهانی نیز موسوم کنند، زده شد تا این سبک را از رواج بیندازند و به شعر پیش از حمله مغول بازگردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توطئه علیه صائب

توطئه علیه صائب