مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 13:502023-07-02اقتصادي

580 هزار تن محصول سیب زمینی در اردبیل برداشت می شود


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: امسال از 14 هزار و 600 هکتار از اراضی زیر کشت سیب زمینی در اردبیل، 580 هزار تن محصول برداشت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیاوش نیرومند ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح شرکت تولیدکننده بذر سیب زمینی که با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی استان، محققین، کارشناسان و بهره برداران برگزار شد، از افتتاح و آغاز فعالیت یک شرکت تولیدکننده هسته اولیه بذر سیب زمینی در روستای قره لر حوزه شهرستان اردبیل خبر داد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دشت اردبیل از قطب های مهم تولید سیب زمینی کشور محسوب می شود، بنابراین خودکفایی در تولید بذر سیب زمینی در استان اردبیل و تأمین بذر مورد نیاز استان بسیار ضرورت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل به جایگاه مهم این شهرستان در تولید سیب زمینی و نقش مهم آن در اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: امسال حدود 14 هزار و 600 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت سیب زمینی اختصاص یافته و پیش بینی می شود بالغ بر 580 هزار تن محصول سیب زمینی از این اراضی برداشت شود.

نیرومند افزود: عدم توجه به وضعیت سالم و استاندارد بودن بذور تهیه شده و معیوب بودن بذور وارد شده از سایر استان ها به این شهرستان موجب انتقال انواع آفات و بیماری ها شده و خسارت های زیادی سالانه متوجه کشاورزان سیب زمینی کار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

580 هزار تن محصول سیب زمینی در اردبیل برداشت می شود

580 هزار تن محصول سیب زمینی در اردبیل برداشت می شود