مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 19:152023-07-03اقتصادي

وزارت اقتصاد سهامدار چند بانک خصوصی است


در آمار منتشرشده روزهای قبل درباره تسهیلات بانک ها، مبالغ پرداختی توسط بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در قالب عقد مشارکت حقوقی، لحاظ نگردیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ایبنا، سروش معاون نظارت بانک مرکزی با تاکید بر بهبود قابل توجه نسبت تسهیلات به سپرده های بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی درغالب استان های کشور از واگذاری حق رأی مازاد بر 10 درصد مالک واحد شناسایی شده در تعدادی از مؤسسات اعتباری خصوصی به وزارت اقتصاد و همچنین تفویض بیش از 50 درصد حق رأی چهار مؤسسه اعتباری به وزارت امور اقتصادی و دارایی به استناد تبصره (2) ماده (1) قانون اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل وچهار (44) قانون اساسی خبر داد.

وی با اشاره به بهبود قابل توجه نسبت تسهیلات به سپرده ها در بانک های دولتی و خصوصی پس از ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی و اجرای آن گفت: نسبت تسهیلات به سپرده های بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در کل کشور از 77 درصد در زمان ابلاغ بخشنامه سال 99 بانک مرکزی به حدود 83.

5 درصد در پایان اردیبهشت ماه سال 1402 افزایش یافته است.

نسبت مزبور در بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی خصوصی نیز (با احتساب اطلاعات مربوط به دفاتر مرکزی شرکت ها و واحدهای تولیدی سایر استان های مستقر در تهران) از 61 درصد در زمان ابلاغ بخشنامه فوق الذکر به حدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت اقتصاد سهامدار چند بانک خصوصی است

وزارت اقتصاد سهامدار چند بانک خصوصی است