مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 17:552023-07-05فرهنگي

گمانه زنی درباره محوطه باستانی کشف شده در اراضی پتروشیمی


معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: گمانه ها حاکی از آن است که محوطه تاریخی کشف شده در محل اجرای پروژه پتروشیمی مربوط به دوره تاریخی - اسلامی باشد.

- مهدی عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار عکس هایی از محوطه تاریخی در مراتع حسین آباد بهشهر و محل اجرای پتروشیمی مازندران گفت: فعالیت های عمرانی و برداشت سطح خاک توسط گریدر سبب کشف این آثار و محوطه شده است.

وی با اظهار اینکه هنوز از محل پیداشدن و کشف آثار و محوطه بازدید نکردم، گفت: قرار است فردا پنجشنبه از این محوطه بازدید کنیم.

وی با عنوان اینکه یکسری از آثار تاریخی و باستانی در سطح و بخشی دیگر نیز در زیر سطح وجود دارد، گفت: این مسئله امری طبیعی بوده و در سطح دنیا نیز شاهد چنین اتفاقاتی هستیم که با انجام فعالیت های عمرانی آثار و یا محوطه تاریخی کشف می شود.

عابدینی با اظهار اینکه هنوز هیچ اطلاعی از سوی پتروشیمی مازندران درباره این محوطه و آثار به ما داده نشده است، گفت: آنچه که در تصاویر منتشرشده در فضای مجازی دیدیم احتمال می رود که آثار و یا محوطه تاریخی مربوط به دوره تاریخی - اسلامی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، ساخت پتروشیمی مازندران در مراتع حسین آباد بهشهر دی ماه سال 1400 و همزمان با سفر دولت به مازندران کلنگ زنی شد و تاکنون حاشیه های زی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گمانه زنی درباره محوطه باستانی کشف شده در اراضی پتروشیمی

گمانه زنی درباره محوطه باستانی کشف شده در اراضی پتروشیمی