مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 04:202023-07-13بين الملل

عطوان: اردوغان می خواهد به آغوش گرم آمریکا بازگردد


سردبیر روزنامه اینترنتی «رای الیوم» در تحلیلی، اقتصاد بحرانی ترکیه، تلاش آنکارا برای پیوستن به اتحادیه اروپا و نزدیک شدن به آمریکا را ازدلایل تغییر موضع «رجب طیب اردوغان» خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم چاپ لندن و از تحلیلگران مشهور جهان عرب، با انتشار گزارشی به تحلیل دلایل، اهداف و نتایج تغییر موضع رجب طیب اردوغان ، رییس جمهور ترکیه در مسئله پیوستن سوئد به ائتلاف نظامی ناتو پرداخت.

اردوغانیسم؛ پدیده ای که همچنان تحلیل پذیر است در مقدمه این گزارش آمده است: مرات یتکین ، نویسنده مشهور اهل ترکیه، اولین کسی بود که اصطلاح سیاسی اردوغانیسم را به عنوان پدیده ای که رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در طول 20 سال حکومتش بر سپهر سیاسی آنکارا نشان داد، ابداع کرد.

 برجسته ترین مشخصه های این اردوغانیسم، پراگماتیسم اپورتونیستی، پوپولیسم شعاری و ادغام کردن اسلام سیاسی با ناسیونالیسم ترک به عنوان ایدئولوژی اصلی این کشور است.

عطوان در ادامه افزود: امروز به یاد یتکین، این نویسنده ترکیه ای و نظریه او افتادم، زمانی که منابع خبری فاش کردند رییس جمهور اردوغان پس از دستیابی به اکثر خواسته هایش، به ویژه عدم حمایت غربی ها از مخالفان کُرد، با پیوستن کشور سوئد به ائتلاف ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عطوان: اردوغان می خواهد به آغوش گرم آمریکا بازگردد

عطوان: اردوغان می خواهد به آغوش گرم آمریکا بازگردد