مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 08:112023-07-12بين الملل

چین با گسترش ناتو در منطقه آسیاپاسیفیک مخالفت کرد


چین اتهامات ناتو درباره اینکه این کشور امنیت و منافع اعضای این پیمان نظامی را به چالش می کشد، رد و با تلاش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای گسترش حضور در منطقه آسیاپاسیفیک مخالفت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از رویترز، ناتو سه شنبه در جلسه سران این ائتلاف در لیتوانی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که چین با سیاست های قهری و بلندپروازانه امنیت، منافع و ارزش های این ائتلاف نظامی را به چالش می کشد.

ناتو افزود: چین از طیف وسیعی از ابزارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی برای افزایش حضور جهانی و اعمال قدرت خود بهره می گیرد و درباره راهبرد، نیات و تقویت توان نظامی خود مبهم عمل می کند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی گفت: عملیات سایبری و مخرب چین و لفاظی تقابل جویانه و انتشار اطلاعات نادرست، متحدان ناتو را هدف گرفته و به امنیت این ائتلاف ضربه می زند.

دفتر نمایندگی چین در اروپا سه شنبه اعلام کرد که این بیانیه واقعیت های اساسی را نادیده گرفته و سیاست و موضع چین را وارونه جلوه داده و عامدانه چین را بی اعتبار کرده است.

دفتر نمایندگی چین در اروپا افزود: ما این مساله را قویا رد می کنیم.

این نهاد چینی اعلام کرد که پکن با حرکت ناتو به سمت شرق و منطقه آسیاپاسیفیک مخالف است و هشدار داد که هر اقدام تهدیدآمیزی علیه حقوق پکن با پاسخ قاطعی روبرو خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین با گسترش ناتو در منطقه آسیاپاسیفیک مخالفت کرد

چین با گسترش ناتو در منطقه آسیاپاسیفیک مخالفت کرد