مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 14:152023-06-28بين الملل

پلیس سوئد مجوز برگزاری تجمع هتک حرمت قرآن را صادر کرد


در ادامه اهانت به مقدسات مسلمانان به بهانه آزادی بیان در سوئد، پلیس این کشور مجوز برگزاری تجمعی برای آتش زدن قرآن کریم مقابل مسجد اصلی استکهلم را صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اهانت به مقدسات مسلمانان در سوئد به بهانه آزادی بیان، پلیس این کشور اعلام کرد مجوز اعتراضی را صادر کرده که سازمان دهنده آن قصد دارد امروز چهارشنبه (28 ژوئن) در آغاز تعطیلات سه روزه عید قربان مسلمانان، خارج از مسجد اصلی استکهلم به قرآن کریم اهانت و آن را بسوزاند.

  پلیس سوئد در بیانیه ای اعلام کرد خطرات امنیتی مرتبط با این اقدام شنیع این ماهیت را ندارد که بر اساس قوانین فعلی تصمیم برای رد درخواست (برگزاری چنین تجمعی) را رد کند .

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه، چراغ سبز برای هتک حرمت به قرآن کریم دو هفته بعد از آن داده شده که دادگاه استیناف تصمیم پلیس را در رد مجوز دو تجمع رد کرد.

پلیس دلیل تصمیم رد چنین تظاهراتی را نگرانی های امنیتی بعد از اهانت به قرآن در مقابل سفارت ترکیه در ژانویه که هفته ها اعتراضات، تحریم کالاهای سوئدی و تداوم مخالفت ترکیه با عضویت سوئد در ناتو را در پی داشت، عنوان کرده بود.

  پلیس سوئد دو درخواست متوالی را ممنوع کرد که یکی از سوی یک فرد و دیگری از سوی یک سازمان با هدف سوزاندن قرآن مقابل سفارتخانه های ترکیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلیس سوئد مجوز برگزاری تجمع هتک حرمت قرآن را صادر کرد

پلیس سوئد مجوز برگزاری تجمع هتک حرمت قرآن را صادر کرد