مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 08:552023-07-04اقتصادي

لزوم راه اندازی شهرک تخصصی سیر در همدان و واحدهای فرآوری


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ایجاد شهرک تخصصی سیر و استقرار واحدهای فرآوری از اوجب اوجبات است و زمینی هم برای این منظور در نظر گرفته شده اما با توجه به مرغوبیت خاک و حاصلخیزی آن پیشنهاد می شود محل دیگری ارائه شود.

- رضا بهراملو امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه همدان در تولید سیر رتبه اول کشور را دارد اظهار کرد: با توجه به کم آب بر بودن، این محصول در الگوی کشت تدوین شده جا دارد و می تواند جزو کشت های جایگزین در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه از جنبه های مختلفی این محصول پراهمیت است افزود: سیر همدان مرغوبیت خاصی دارد و نسبت به سیر دیگر مناطق جهان زبانزد و معروف است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: ثبت جهانی سیر با پیگیری های مکرر صورت گرفت که این مهم گامی بزرگ در راستای فرآوری این محصول خاص همدان به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه فرآوری این ماده پرارزش در دستور کار است، چراکه ارزش افزوده و ارزآوری چشمگیری به همراه دارد تصریح کرد: ایجاد شهرک سیر یکی از راه های رسیدن به فرآوری این محصول است.

بهراملو در ادامه متذکر شد: در سراسر کشور 120 هزار تن سیر تولید می شود که 50 درصد از این میزان تازه خوری و بقیه در بخش فرآوری مصرف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم راه اندازی شهرک تخصصی سیر در همدان و واحدهای فرآوری

لزوم راه اندازی شهرک تخصصی سیر در همدان و واحدهای فرآوری