مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 16:302023-07-18اقتصادي

پاتاوه-دهدشت، تکمیل کننده بخشی از کریدور شمال-جنوب


دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد به طول 136 کیلومتر درحالی مورد بهره برداری قرار گرفت که به عنوان بخشی از مسیر کریدور شمال- جنوب عمل خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مسیر پاتاوه-دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بخشی از مسیر کریدور شمال-جنوب در مرکز کشور به طول 136 کیلومتر با ارزش روز 95 هزار میلیارد ریال در چهار قطعه به طور کامل تکمیل شده است.

بهره برداری از این محور همزمان با سفر رییس جمهوری صورت گرفته تا ترافیک سراسری در آن برقرار شود.

پروژه احداث راه اصلی پاتاوه-دهدشت از منطقه کوهستانی زاگرس میانی عبور می کند و سبب کاهش مسیر حدود 65 کیلومتر حدفاصل پاتاوه تا بهبهان نسبت به مسیر موجود خواهد شد.

با تکمیل این محور بیش از 400 روستای مناطق محروم در مسیر پاتاوه تا دهدشت از بن بست خارج شده و سبب ارتباط سریع مردم منطقه و شهر دهدشت با مرکز استان می شود.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی درباره این پروژه توضیح داده بود: شروع این پروژه در بیش از دو دهه گذشته بوده که در دولت سیزدهم با نگاه ویژه ای تکمیل آن سرعت گرفت و در حال حاضر آماده بهره برداری است.

از طریق این جاده ارتباط استان های جنوب غرب کشور از جمله استان خوزستان به استان های مرکزی برقرار شده و به نوعی این محور نقطه میانبر بین استان های جنوبی و کریدور شمال به جنوب کشور نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاتاوه-دهدشت، تکمیل کننده بخشی از کریدور شمال-جنوب

پاتاوه-دهدشت، تکمیل کننده بخشی از کریدور شمال-جنوب