مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 10:102023-07-10اقتصادي

درخواست از وزیر بهداشت عراق برای ثبت داروهای ایرانی


رییس سازمان غذا و دارو، در دیدار با وزیر بهداشت عراق درخواست کرد ثبت داروهای ایرانی در عراق تسهیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیدحیدر محمدی، در دیدار با صالح الحسناوی وزیر بهداشت عراق، اظهار کرد: 180 کارخانه تولید داروی نهایی و 65 کارخانه تولید کننده ماده اولیه و موثره تولید دارو در ایران وجود دارد و سیستم پخش دارو از طریق 62 شرکت پخش در اختیار 14000 داروخانه در سراسر کشور قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی بازار دارویی ایران سال گذشته بیش از 100 هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: ارزبری حوزه دارو در ایران 2 میلیارد دلار و 99 درصد داروهای مورد نیاز در داخل تولید می شوند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از قابلیت های صنایع دارویی در ایران تولید تجهیزات مورد نیاز این حوزه است، افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی 40 درصد بازار توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین می شود؛ تولید در این حوزه هدفمند و استراتژیک دنبال می شود به طوری که اقلامی چون دستگاه های الکتروشوک، ونتیلاتور، همودیالیز، شتاب دهنده و بسیاری از ملزومات موردنیاز تولید، تأمین و برخی از آنها نیز صادر می شوند.

محمدی با اشاره به اینکه ایران یکی از تولیدکنندگان داروهای با فن آوری در دنیا محسوب می شود، گفت: داروهای با فناوری بالا در دنیا تولیدکنندگان محدودی دارند؛ در مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست از وزیر بهداشت عراق برای ثبت داروهای ایرانی

درخواست از وزیر بهداشت عراق برای ثبت داروهای ایرانی