مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 16:022023-07-11سياسي

اصالت عزاداری و رسم سقایی در همدان حفظ شود


فرماندار همدان با بیان اینکه اصالت عزاداری و رسم سقایی در همدان حفظ شود گفت: مسئله حفظ اصالت عزاداری مهم است که در برخی از نقاط کشور به خوبی این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، مسلم مخفی ظهر امروز در ستاد شئون فرهنگی و اربعین حسینی شهرستان همدان اظهار کرد: آیین های باشکوه عزاداری به فراخور فرهنگ و شیوه های مرسوم هر منطقه و استان متفاوت است که جلوه های خاص و معناداری را از حرکت عاشورا و قیام سالار شهیدان به تصویر می کشد.

وی آیین سقایی همدان را از جمله این آیین ها مختص همدان و قابل توجه دانست و افزود: مسئله حفظ اصالت عزاداری بسیار مهم است که در برخی از نقاط کشور به خوبی این موضوع مورد توجه قرار گرفته و عزاداری ها در این استان ها شاخص شده است.

فرماندار همدان توجه به محتوا و انجام برنامه های اثرگذار در برابر هجمه های دشمن را در ایام محرم ضروری دانست و تاکید کرد: شایسته است امسال موضوع عفاف و حجاب و معرفی شخصیت حضرت زینب(س) به عنوان الگوی برجسته زن در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی به دنبال دین گریزی و سست کردن اعتقادات و ارزش های اسلامی در فرزندان ما هستند که باید در مقابل آن با بهره گیری از ظرفیت اساتید حوزه و مراسم مذهبی به تبیین آموزه های دینی، تعمیق اعتقادات و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصالت عزاداری و رسم سقایی در همدان حفظ شود

اصالت عزاداری و رسم سقایی در همدان حفظ شود