مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 11:452023-07-10بين الملل

علت کاهش صادرات گاز ایران به عراق


سخنگوی وزارت برق عراق مدعی شد که ایران بدون اطلاع قبلی صادرات گاز به این کشور را متوقف کرد و اکنون بیشتر نیروگاه های عراق از کار افتاده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق در گفت وگو با ناس نیوز مدعی شد: در حالی که درجه هوا به 51 درجه رسیده است ایران بدون اطلاع قبلی صادرات گاز به عراق را متوقف کرد.

وی گفت که نیروگاه های عراق اکنون از کار افتاده است زیرا گاز کافی برای راه اندازی آن ها نداریم.

سخنگوی وزارت برق عراق گفت که به دلیل کاهش صادرات گاز از ایران، نیروگاه های المنصوریه، الصدر، جنوب بغداد، الرشید، التاجی، خور الزبیر و نیروگاه های دیگر تعطیل شده و یا فعالیت آن ها محدود شده است.

موسی مدعی شد که هیچ اطلاع قبلی از سوی ایران برای کاهش صادرات گاز دریافت نکردیم، از طرف ایرانی در خصوص دلیل کاهش صادرات گاز سوال کردیم و پاسخ آن ها این بود که بغداد به تهران بدهی دارد و باید آن را پرداخت کند.

ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق روز گذشته(یکشنبه) در بیانیه ای تاکید کرد که با گرم شدن هوا شهروندان عراقی با بحران نبود برق در ساعت های مختلف روز رو به رو هستند.

در این بیانیه آمده است: بعد از انجام تحقیقات و بررسی ها و مشخص شدن دلایل این بحران، از دولت عراق می خواهیم که از طریق وزارت خارجه با طرف آمریکایی ارتباط برقرار کند و بدون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت کاهش صادرات گاز ایران به عراق

علت کاهش صادرات گاز ایران به عراق