مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 09:562023-07-22سياسي

جنگل های بلوط چهارمحال و بختیاری در معرض خشک شدن هستند


سید احمد موسوی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه 35 هزار هکتار از جنگل های بلوط استان درگیر آفات برگ خوار و جوان خوار بلوط است، گفت: این آفات بیشتر در جنگل های شهرستان های لردگان، فلارد، خانمیرزا، اردل، کیار و کوهرنگ است.

کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در ادامه با تاکید بر اینکه تمرکز این آفات بیشتر در حاشیه رودخانه هاست، افزود: این آفات هر ساله در فروردین ماه خسارات سنگینی به درختان بلوط وارد می کند.

وی ادامه داد: دلایل مختلفی اعم از تغییرات اقلیمی و رژیمی و بارش ها باعث طغیان این آفات می شود، یکی از دلایل کاهش جمعیت این آفات بارش ها هستند در بهار سال جاری ما شاهد کمبود بارش در استان بودیم و یا در سنوات قبل بارش برف بسیار کاهش یافته بود که از جمله دلایل افزایش این آفات است.

موسوی در ادامه با اشاره به دیگر دلایل افزایش این آفات، اضافه کرد: از بین رفتن دشمنان طبیعی این آفات چه به صورت طبیعی و چه با دخالت نابجای انسان ها در طبیعت، تغییر شکل زندگی این آفات و سازگاری آن ها با محیط فعلی از جمله دلایل افزایش و طغیان آفات و بیماری هاست.

وی بیان کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند در سال های آینده در مرحله اول درختان قدرت زادآوری خود را از دست داده و کم کم شاهد ضعیف شدن آن ها خواهیم بود، در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل های بلوط چهارمحال و بختیاری در معرض خشک شدن هستند

جنگل های بلوط چهارمحال و بختیاری در معرض خشک شدن هستند