مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 15:402023-07-08بين الملل

آمریکا بمب خوشه ای را برای روسیه «جنایت جنگی» و برای اوکراین، «نیاز» می داند


کاخ سفید که زمانی استفاده از بمب های خوشه ای را جنایت جنگی توصیف کرده بود، با ارسال این مهمات جنجالی به اوکراین موافقت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت بایدن که زمانی استفاده از مهمات خوشه ای را برابر جنایت جنگی توصیف کرده بود، با ارسال این مهمات جنجالی به اوکراین برای استفاده علیه نیروهای روسیه موافقت کرده است.

  کارشناسان معتقدند این مهمات که در هوا منفجر می شود و تعداد زیادی بمب های کوچک تر را در منطقه وسیعی پخش می کند، باعث کشتار کور غیرنظامیان می شود؛ ضمن آنکه برخی از بمب های کوچک تر منفجر نمی شوند و می توانند تا مدت ها بعدتر جان غیرنظامیان را به خطر بیندازند.

  جن ساکی  سخنگوی پیشین کاخ سفید در دولت بایدن 28 فوریه 2022 در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوالی درباره استفاده ادعایی روسیه از بمب های خوشه ای، گفت استفاده از آن جنایت جنگی است، حالا و یک سال و نیم بعد جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری از قصد دولت بایدن برای ارسال مهمات خوشه ای به اوکراین خبر داد.

سالیوان با این ادعا که روسیه از مهمات خوشه ای علیه اوکراین از آغاز جنگ در این کشور استفاده کرده و با اذعان به خطری که این مهمات برای غیرنظامیان ایجاد می کند، در توجیه تصمیم جدید کاخ سفید برای مقابله با روسیه در اوکراین گفت اگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا بمب خوشه ای را برای روسیه «جنایت جنگی» و برای اوکراین، «نیاز» می داند

آمریکا بمب خوشه ای را برای روسیه «جنایت جنگی» و برای اوکراین، «نیاز» می داند