مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 10:002023-07-06سياسي

مفاخر قابلیت مصادره شدن ندارند/ بزرگداشت 300 نفر از مفاخر کشور


رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گفت: مفاخر قابلیت مصادره شدن به نفع دیگران را ندارند و ما سعی می کنیم از مفاخر و مشاهیر خود در ابعاد مختلف صیانت کنیم.

- محمود شالویی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: انجمن آثار مفاخر فرهنگی کشور در دولت جدید با یک ترکیب متفاوت و به شکل جدی پای کار است تا زمینه صیانت از مفاخر فرهنگی و هنری را فراهم کند.

وی تصریح کرد: اقدامات قابل توجهی در این انجمن برنامه ریزی شده تا با موافقت هیئت دولت و همراهی سازمان برنامه و بودجه و پشتیبانی نمایندگان مجلس بتوانیم با اختصاص بودجه مناسب یادبودها و بزرگداشت ها را از عالمان و مفاخر داشته باشیم و در کنار آن انتشار آثار آنها نیز به صورت مناسب و مطلوب انجام شود.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گفت: بزرگراه فرهنگی حکمت سهروردی در محور زنجان – همدان در حال راه اندازی است تا در قالب این منطقه ویژه فرهنگی بتوان معرفی شخصیت های ممتاز فلسفی را با ابعاد معرفتی و حکمی شاهد بود.

شالویی افزود: در همه استان ها چنین ظرفیتی وجود دارد که ما آمادگی داریم با توجه به چهره های شاخص و مفاخر ارزشمند استان ها زمینه راه اندازی منطقه ویژه فرهنگی و طراحی المان ها و یادمان ها را انجام دهیم تا زمینه انتقال ارزش های این مواریث ارزشمند به نسل های آینده فراهم آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مفاخر قابلیت مصادره شدن ندارند/ بزرگداشت 300 نفر از مفاخر کشور

مفاخر قابلیت مصادره شدن ندارند/ بزرگداشت 300 نفر از مفاخر کشور