مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 14:452023-07-08دانش

پایین بودن شاخص اهدای عضو در آذربایجان شرقی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، علی شریفی روز شنبه در اولین گردهمایی مراکز پیوند کبد ایران در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، پایین بودن شاخص اهدای عضو در منطقه شمال غرب کشور را باعث کمبود عضو پیوندی و کند شدن روند رو به رشد آمار پیوند اعضا در منطقه اعلام کرد.

- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و جراج متخصص پیوند کبد گفت: متاسفانه شاخص پیوند اهدای عضو در آذربایجان شرقی و منطقه شمال غرب کشور نسبت به سایر مناطق پایین تر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو ، علی شریفی روز شنبه در اولین گردهمایی مراکز پیوند کبد ایران در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، پایین بودن شاخص اهدای عضو در منطقه شمال غرب کشور را باعث کمبود عضو پیوندی و کند شدن روند رو به رشد آمار پیوند اعضا در منطقه اعلام کرد.

وی شناسایی و نگهداری اعضای بیماران دچار مرگ مغزی قبل از اقدام به رضایت گیری از خانواده ها و اقدام به اهدای عضو برای پیوند را بسیار جدی و نیازمند توجه بیشتر از سوی رسانه های گروهی برای فرهنگ سازی در این رابطه دانست.

شریفی ابراز امیدواری کرد با ارتقای شاخص اهدای عضو در منطقه شاهد تبدیل شهر تبریز به یکی از قطب های اصلی پیوند اعضا در کشور و منطقه باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایین بودن شاخص اهدای عضو در آذربایجان شرقی

پایین بودن شاخص اهدای عضو در آذربایجان شرقی