مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 08:072023-07-10اقتصادي

ماجراهای عجیب اهالی یک روستای کوت شیخ با منابع طبیعی!


با وجود اختلاف چند ساله منابع طبیعی بر سر ملی یا شخصی بودن اراضی روستای کوت شیخ، اما معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، موضوع اختلاف اهالی روستای کوت شیخ  با اداره کل منابع طبیعی بر سر اراضی کشاورزی چند سالی است که به دغدغه اصلی و روزمره مردم این روستا تبدیل شده است، منابع طبیعی معتقد است اراضی که اکنون تغییر کاربری شده  و بر روی آن ها کشت و کار شده است ملی هستند.

 اما مردم روستا می گویند: این زمین ها  ملک آباء و اجدادی شان بوده و  طبق اسناد موجود متعلق به اهالی روستا هستند، اراضی که مردم برای داشتن آن ها پول پرداخت کرده اند تا معیشت خود را با کشت محصولات کشاورزی بگذرانند.

ادعای ملی بودن اراضی کشاورزی روستای کوت شیخ توسط منابع طبیعی در حالی است که کلیه این اراضی سند دار بوده و در برخی اسناد این زمین ها مشاع است و اقتصاد اهالی روستا وابسته به تولید محصولات کشاورزی همین اراضی است.

قانون اراضی ملی طبق قانون اراضی ملی متعلق به اداره منابع طبیعی،  به اراضی گفته می شود که در بیرون از محدوده شهری قرار دارند و آن هایی که در داخل محدوده شهری واقع شده اند، متعلق به سازمان مسکن و شهرسازی است، همچنین زمین هایی که هنوز بدون دخالت انسان فرم ابتدایی و طبیعی خود را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجراهای عجیب اهالی یک روستای کوت شیخ با منابع طبیعی!

ماجراهای عجیب اهالی یک روستای کوت شیخ با منابع طبیعی!